

DISC inzetten in klantcontact
Moet je je klant zo behandelen als je zelf ook behandeld wil worden? Je zou hierop ja kunnen antwoorden voor algemene zaken zoals beleefdheid en
Moet je je klant zo behandelen als je zelf ook behandeld wil worden? Je zou hierop ja kunnen antwoorden voor algemene zaken zoals beleefdheid en
Op maandagavond kijk ik graag naar het programma ‘Kamp van Koningsbrugge’. Een programma waarin gewone, sportieve burgers een zware commandotraining ondergaan. Ik zit dan zelf
Overweeg jij weleens om het zelfsturend vermogen van jouw team te vergroten? Voor mij is het een logische gedachte, maar ik kan me voorstellen dat
De coachrol is steeds vaker aanwezig binnen organisaties als volwaardige functie. Naast de klassieke managementrollen met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden, vervult een coach andere taken,
De meeste vergaderingen staan er om bekend dat het regelrechte energiekillers zijn. Niet alleen is het een uitdaging om iedereen op tijd aanwezig te laten
Feedback, een krachtig instrument in het arsenaal van leiderschap en teamontwikkeling, het kan de sleutel zijn tot groei en verbetering. Maar hoe pak je het
Om je eigen bewustzijn te vergroten, je blinde vlekken te verkleinen en je leerdoelen te bereiken, is het vragen om feedback en het ontvangen ervan
Op allerlei manieren worden we uitgedaagd om een leven lang te leren en ontwikkelen. Persoonlijk Leiderschap nemen over jouw eigen leven en ontwikkeling dus. Je
Het Johari-venster is een model voor effectieve communicatie dat door Joseph Luften en Harry Ingham gecreëerd is in de jaren ’50 van de vorige eeuw.
Tessa en Kasper zitten samen in een scrumteam. Ze ergeren zich al een paar weken aan elkaar. Tessa vindt dat Kasper de doelstellingen eenzijdig bepaalt