

Wat is time management?
Het is vijf voor negen en je start je laptop op. Lekker, je zit er goed op tijd klaar voor. Dit wordt een productieve dag!
Het is vijf voor negen en je start je laptop op. Lekker, je zit er goed op tijd klaar voor. Dit wordt een productieve dag!
Conflicten ontstaan door verschillende oorzaken. Om een conflict goed op te lossen, is het daarom belangrijk te begrijpen waardoor het conflict is ontstaan. Bij een
Conflicten en emoties gaan hand in hand. Boosheid is een emotie is die dan snel in ons opkomt. Er is een scala aan emoties die
Een conflict kun je op meerdere manieren oplossen. Soms verdwijnt een conflict zonder gesprek naar de achtergrond. Bijvoorbeeld doordat de context verandert (de onhaalbare deadline wordt
In deze tijd van thuiswerken en digitale communicatie is online vergaderen niet meer weg te denken. Ze kunnen net zo effectief zijn als fysieke vergaderingen
Om effectief te kunnen vergaderen, is het belangrijk om deelnemers al bij de start actief te betrekken. Maar het is soms moeilijk om betrokkenheid tijdens
Heb jij enig idee hoeveel tijd je besteedt aan vergaderen? Uit een onderzoek van Sharp uit 2017 bleek dat medewerkers op kantoor gemiddeld 29 uur
Als trainer in effectief vergaderen krijg ik vaak de vraag: “Hoe zorg je ervoor dat iedereen mee blijft doen tijdens een vergadering?” Het is een
We weten allemaal wat effectief vergaderen níet is. Stel je maar eens voor: je zit in een vergadering, je kijkt hoe de klok steeds verder
Terwijl ik dit blog schrijf, zit ik in de trein. Ik stoor me aan een man die filmpjes kijkt op zijn telefoon en daarbij regelmatig