Wat is het doel van vergaderen?
Heb jij enig idee hoeveel tijd je besteedt aan vergaderen? Uit een onderzoek van Sharp uit 2017 bleek dat medewerkers op kantoor gemiddeld 29 uur
Heb jij enig idee hoeveel tijd je besteedt aan vergaderen? Uit een onderzoek van Sharp uit 2017 bleek dat medewerkers op kantoor gemiddeld 29 uur
Als trainer in effectief vergaderen krijg ik vaak de vraag: “Hoe zorg je ervoor dat iedereen mee blijft doen tijdens een vergadering?” Het is een
We weten allemaal wat effectief vergaderen níet is. Stel je maar eens voor: je zit in een vergadering, je kijkt hoe de klok steeds verder
Terwijl ik dit blog schrijf, zit ik in de trein. Ik stoor me aan een man die filmpjes kijkt op zijn telefoon en daarbij regelmatig
DISC is een gedragsmodel dat inzichtelijk maakt welk gedrag mensen inzetten in hun omgeving. Het uitgangspunt van DISC is dat er 4 verschillende gedragsstijlen van
Feedback is voor velen een lastig onderwerp. Het geven van feedback kan tot nare situaties leiden, ook wanneer dat niet je intenties zijn. Zulke situaties
Waarom hoor je juist nu veel over persoonlijk leiderschap? Wat maakt deze vaardigheid in onze huidige tijd zo van belang? En hoe ontwikkel je persoonlijk
Feedback, je ontkomt er bijna niet aan. Voor veel organisaties is feedback een belangrijk onderdeel geworden. Werknemers willen weten wat ze goed doen en waar
Gebruik je liever positieve feedback of toch negatieve feedback? Wat is het verschil? En wat is feedback überhaupt? Feedback is een terugkoppeling op het gedrag of
Als DISC blauw (oftewel: “C” of “Consciëntieus/Conformerend/Correct”) sta je bekend om dingen correct en nauwkeurig uit te voeren. Iemand met een C-stijl is analytisch en